Filmy i wirtualne spacery – czyli przyszłość prezentacji oferty na rynku nieruchomości

Ofert na rynku nieruchomości jest coraz więcej dlatego coraz trudniej jest wyeksponować pojedyncze ogłoszenia, tak aby przykuwały uwagę potencjalnych nabywców. Z pomocą przychodzą nowe technologie, jak np. wirtualne spacery czy filmy.

Pierwszym miejscem, od którego zaczynają osoby szukające nieruchomości są portale ofertowe, gdzie ogłoszeń jest zdecydowanie najwięcej. Portale umożliwiają także wyfiltrowanie tylko takich nieruchomości, które spełniają określone parametry, jak np. liczba pokoi, metraż, piętro czy typ budynku. Kolejnym etapem jest przeglądanie otrzymanych wyników. Często pierwsze wrażanie o danym lokalu robią jego zdjęcia, które są dołączone do opisu tekstowego. Jest to pierwsza rzecz, na którą oglądający mieszkanie zwraca uwagę. Nawet najbardziej kwiecisty opis nie będzie w stanie dokładnie oddać stanu lokalu, jego wykończenia i wyposażenia. Im lepszej jakości zdjęcia, tym więcej odsłon i więcej potencjalnych zainteresowanych.

Zdjęcia lepszej bądź gorszej jakości są zamieszczone przy praktycznie każdej ofercie. I chociaż stanowią ważny punkt w poszukiwaniu wymarzonej nieruchomości, to czasem jest to za mało. Ostatnio coraz modniejsze jest nagrywanie specjalnych filmów prezentujących nieruchomości, które pozwalają oglądającemu poczuć się tak, jakby po tej nieruchomości się poruszali. Na filmie pokazywane są poszczególne pomieszczenia, jedno po drugim, ich układ i rozkład. Film pozwala pokazać to czego często nie oddają zdjęcia, czyli przestrzeń.

Filmy są stosunkowo nowym elementem prezentacji ofert na rynku nieruchomości. Wśród ofert z największych miast zamieszczonych na portalu Otodom.pl takie ogłoszenia stanowią wyjątki. Pod tym względem najlepiej wypada Kraków, gdzie ponad 1% wszystkich ofert sprzedaży domu czy mieszkania posiada dodatkowy film.

witrualny spacer

Według Agaty Polińskiej z serwisu Otodom.pl, filmy i wirtualne spacery będą coraz częściej wykorzystywane w prezentacji oferty na rynku nieruchomości, szczególnie w segmencie luksusowym. Wykorzystując nowoczesne sposoby prezentacji można dokładnie przedstawić jak wygląda nieruchomość i wyeksponować wszystkie rozwiązania, które wykorzystano przy jej aranżacji. Z pewnością przyciągnie to uwagę najbardziej wymagających nabywców.

Aleksandra Kubicka, serwis Otodom.pl

Jarosław Mikołaj Skoczeń, Grupa Emmerson S.A.