10 lat w hotelarstwie – co się zmieniło, a co się zmieni?

csm_andels-cracow-exterior_9c4a010bf2

Dziesięciolecie hotelu andel’s by Vienna House Cracow, obchodzone pod koniec kwietnia, stało się przyczynkiem do rozmowy o tym, co w ciągu ostatnich lat zmieniło się na rynku hotelarskim. Podczas zorganizowanej w hotelu konferencji prasowej, reprezentanci grupy hotelowej Vienna House, Urzędu Miasta Krakowa, spółki Warimpex oraz Deka Immobilien podejmowali takie tematy jak zmiany i trendy w hotelarstwie, turystyka w Krakowie i w Polsce, plany rozwoju grupy hotelowej Vienna House w kraju i zagranicą oraz zalety inwestowania w naszym kraju.

„Ostatnie dziesięć lat to okres bardzo dużych zmian na całym rynku hotelarskim. Nowe technologie wpłynęły na to jak goście podróżują, komunikują się, szukają informacji na temat pobytu i rezerwują go. Zmiany nie są związane jedynie z postępem technologicznym. W obecnych czasach goście są również znacznie bardziej wymagający w kontekście preferencji żywieniowych, odpowiedzi na zapytania, są znacznie mniej lojalni wobec marek, a bardziej otwarci na wyjątkowe doświadczenia – powiedział podczas konferencji prasowej Tomasz Piórkowski, Dyrektor Generalny andel’s by Vienna House Cracow. Dostęp do Internetu umożliwia znalezienie opinii o pobycie, co przy rosnącej konkurencji na rynku hotelarskim, ma duży wpływ na to, na którą z dostępnych ofert gość się zdecyduje.  W związku z czym to nie tylko cena, jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu, ale doświadczenia innych klientów warunkują ostateczny sukces na rynku. „Dlatego tak ważne jest stworzenie gościom warunków, w których poczują się jakby hotel był ich domem.” – dodaje Tomasz Piórkowski.

Dzięki rosnącej liczbie turystów, którzy wybierają Polskę za cel swojej podróży, rozwojowi centrów biznesowych i infrastruktury oraz pozytywnym prognozom gospodarczym, branża hotelarska w Polsce jest w rozkwicie, a to sprzyja nowym inwestycjom. Sektor hotelarski osiąga obecnie bardzo dobre wyniki, zarówno pod kątem obłożenia jak i stawek. Największą popularnością pod względem inwestycyjnym cieszą się duże, atrakcyjne dla turystów i biznesu miasta, takie jak Kraków.

„Kraków ma ogromy potencjał turystyczny. Zgodnie ze Strategią Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014-2020, stolica Małopolski ma wkroczyć do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej, przyciągając turystów z całego świata swoją wyjątkową atmosferą, gościnnością, dobrze rozwiniętą infrastrukturą oraz rozpoznawalnymi w skali europejskiej festiwalami i wydarzeniami kulturalnymi. Nasz cel chcemy osiągnąć poprzez zrównoważony rozwój, z uwzględnieniem dobra mieszkańców miasta. Pragniemy, aby Kraków stał się ważnym ośrodkiem, zarówno zakresie edukacji, biznesu, jak i miejscem wybieranym na krótkie wyjazdy przez turystów z Polski z zagranicy” – podsumowała Katarzyna Gądek, z Wydziału Promocji i Turystki z Urzędu Miasta Krakowa.

Kraków to ogromne pole do podpisu dla inwestorów planujących zaadaptować zabytkowe budynki. Sporym zainteresowaniem cieszy się także Warszawa, która uchodzi w Europie za przyjazne miasto dla biznesu, a dzięki nowo powstającym biurowcom, jest atrakcyjnym miejscem dla inwestycji hotelowych, zarówno luksusowych, obiektów pięciogwiazdkowych, jak i trzy- i czterogwiazdkowych. Hotelarski rozkwit przeżywa także Trójmiasto. Eksperci prognozują, że takie pozytywne trendy będą utrzymywać się jeszcze przez kilka lat.

Swojej szansy w tym rozpatruje wiele sieci hotelowych, między innymi, austriacka grupa Vienna House. „Vienna House z nadzieją patrzy w przyszłość i rozgląda się za różnymi potencjalnymi lokalizacjami dla swoich hoteli. Oczywiście, najbardziej obiecujące, ze względu na rozwój turystyki i biznesu, są duże miasta takie jak Kraków Warszawa, Wrocław czy Gdańsk, ale nasz dział rozwoju bierze pod uwagę również mniejsze miejscowości. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli podzielić się nowymi informacjami na temat rozwoju naszej sieci w Polsce, na co z niecierpliwością czekam” – tak zarysował plany Vienna House, Dyrektor Operacyjny grupy, Martin Ykema.